đŸ›Žïž Hotell i lĂ„gkonjunktur – risk eller möjlighet?


Jag hör ofta funderingen: “Är det rĂ€tt tid att investera och utveckla nĂ€r marknaden Ă€r osĂ€ker?” ” Hur gör andra?”

Faktum Ă€r att Sverige har befunnit sig i lĂ„gkonjunktur sedan 2023 – och prognoser pekar pĂ„ att den fortsĂ€tter hela 2025 och kanske in i 2027.

Min erfarenhet Àr att de som vÄgar satsa smart under svÄrare tider ofta stÄr starkare nÀr marknaden vÀnder.

Fyra omrÄden jag tror blir avgörande för framgÄng:
📌 Koncept & positionering – gĂ€sten mĂ„ste tydligt förstĂ„ varför de ska vĂ€lja just ditt hotell.
📌  Kommersiell strategi – rĂ€tt segmentmix och fokus pĂ„ det som ger bĂ€st effekt.
📌 LĂ„ngsiktighet – affĂ€rsmodeller som klarar bĂ„de upp- och nedgĂ„ngar.
📌 GĂ€stnöjdhet – nöjda gĂ€ster Ă€r fortfarande din bĂ€sta marknadskanal. Det kanske ocksĂ„ Ă€r det svĂ„raste i dessa tider, nĂ€r resurser och personalfrĂ„gor Ă€r pressade.

Det hÀr Àr hjÀrtefrÄgor för mig och nÄgot jag gÀrna fördjupar mig i.

Hur arbetar ni i nuvarande marknadslÀge?

LĂ€mna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fÀlt Àr mÀrkta *